ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Οικογενειακές διαφορές: 4 τρόποι να τις ξεπεράσετε


Σύμφωνα με τους ψυχολόγους, ο καλύτερος τρόπος για να ξεπεράσουμε τις οικογενειακές κρίσεις ή κάποια προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και οφείλονται σε παιδικά τραύματα ή σε κόντρες που είχαμε με τους συγγενείς μας, είναι να προσπαθήσουμε να χτίσουμε νέες γέφυρες επικοινωνίας με την οικογένειά μας. Ένα διαζύγιο, μια άσχημη συμπεριφορά που ακόμα μας απασχολεί, μια κακή εφηβεία, η απόρριψη ή η έλλειψη σεβασμού, μπορεί να ανήκουν στο παρελθόν αλλά ακόμα μας επηρεάζουν. Πως, λοιπόν, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αυτές τις καταστάσεις ώστε να μπορέσουμε να έχουμε μια υγιή σχέση με την οικογένειά μας και να γίνουμε πιο ευτυχισμένοι;

Κατανόηση: Πολλές φορές δεν επιτρέπουμε στον εαυτό μας να μπει στην θέση κάποιου άλλου. Μήπως οι γονείς σας σάς φέρθηκαν σκληρά λόγω κάποιων ιδιαίτερων συνθηκών; Μήπως τα αδέρφια σας αισθάνονται ‘ριγμένα’ ‘ή ζηλεύουν; Προσπαθήστε να καταλάβετε τους λόγους για τους οποίους διαφωνήσατε ή σας πλήγωσαν και προσπαθήστε να είστε ‘ανοιχτοί’ στις απαντήσεις που θα πάρετε.

Αυτοκριτική: Προτού προσπαθήσετε να κάνετε ένα βήμα μπροστά για να φτιάξετε τις σχέσεις σας με τους συγγενείς σας, καλό είναι να κάνετε πρώτα μια αυτοκριτική. Μήπως η συμπεριφορά σας δεν ήταν αυτή που πρέπει; Πρέπει να ζητήσετε συγγνώμη από κάποιον που πληγώσατε ή να δώσετε επαρκείς εξηγήσεις για κάποιο ζήτημα;

Μην κατηγορείτε: Σταματήστε να προσπαθείτε να αποδείξετε ότι έχετε δίκιο και να κατηγορείτε μόνο τους άλλους. Γνωρίζετε καλά ότι σε κάθε διαφωνία και κάθε καυγά, όλοι έχουν το μερίδιο της ευθύνης τους. Αναγνωρίστε τα δικά σας λάθη και κάντε την αρχή στην προσπάθεια να επιλύσετε το πρόβλημα.

Εκφράστε τα συναισθήματά σας: Πολλοί άνθρωποι δεν εκφράζουν τα συναισθήματά τους είτε τα αρνητικά είτε τα θετικά. Κάντε την αρχή και προσπαθήστε να επικοινωνήσετε ουσιαστικά με τα μέλη της οικογένειά σας.