ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

6 τρόποι για να διώξεις το άγχος!


Αισθάνεσαι πως 24 ώρες δεν είναι αρκετές; Έχεις να κάνεις τόσα πράγματα και μόνο που το σκέφτεσαι ζαλίζεσαι; Διάβασε 6 απλές συμβουλές για να ελέγξεις το στρες και να διατηρήσεις την ψυχική σου ηρεμία.

Διαλογίσου
Η ιδέα του να κλείσεις τα μάτια χωρίς να σκέφτεσαι τίποτα μπορεί να σου φαίνεται σαν μια τεράστια σπατάλη χρόνου, ειδικά εάν οι δουλειές συσσωρεύονται, όμως, αν το δοκιμάσεις θα δεις ότι μάλλον κερδίζεις χρόνο, παρά χάνεις. Αν, έστω και για λίγα λεπτά, διαλογιστείς, θα δεις πως το χάος που είχες μέχρι πριν από λίγο στο μυαλό σου θα μπει- ως δια μαγείας- σε μια σειρά!
Εμείς σου προτείνουμε μια απλή άσκηση διαλογισμού, τη «λίμνη», που θα σε βοηθήσει να «καθαρίσεις» το μυαλό σου.
Να πως γίνεται: Κλείσε τα μάτια και φαντάσου πως το μυαλό σου είναι μια γαλήνια λίμνη. Οι σκέψεις είναι σαν πέτρες που πέφτουν στη λίμνη και ταράζουν τα νερά. Αναδεύουν φύκια κι άμμο με αποτέλεσμα το νερό να γίνεται θολό. Προσπάθησε να διώξεις κάθε σκέψη από το μυαλό σου και πάρε μια βαθιά ανάσα. Φαντάσου, τώρα, πως οι πέτρες είναι γύρω από τη λίμνη και το νερό είναι γαλήνιο και καθαρό, σχεδόν διάφανο. Διατήρησε αυτή την εικόνα για 5 λεπτά.
Βάλε προτεραιότητες
Πρώτα κάνε μια λίστα με τις δουλειές που έχεις να κάνεις καθημερινά. Ύστερα, σημείωσε αυτά που θεωρείς σημαντικά. Μπορεί φτιάχνοντας λίστα με τις καθημερινές σου δουλειές να σε βοηθήσει να οργανώσεις τη μέρα σου, αλλά, φτιάχνοντας μια λίστα με τους βαθύτερους στόχους σου κι αυτά που πραγματικά θέλεις να πετύχεις, θα σε βοηθήσει να οργανώσεις τη ζωή σου. Βάζοντας σε προτεραιότητα αυτά που θεωρείς σημαντικά, θα ξέρεις τι πραγματικά χρειάζεται να κάνεις, χωρίς να πελαγώνεις.

 

Συγκεντρώσου στο «σκοπό» σου
Αν πραγματικά η μέρα σου είναι τόσο φορτωμένη που νιώθεις πως δεν προλαβαίνεις ούτε να αναπνεύσεις, τότε απλά … ανάπνευσε! Εντάξει, δεν έχεις χρόνο για διαλογισμό, αλλά σίγουρα μπορείς να αφιερώσεις 2 λεπτά και απλά να συγκεντρωθείς στην αναπνοή σου. Κλείσε για λίγο τα μάτια. Πάρε βαθιά ανάσα και κράτησέ τη για λίγα δευτερόλεπτα. Ύστερα, άφησε σιγά-σιγά τον αέρα να φύγει και νιώσε να «ξεφουσκώνεις». Παράλληλα, συγκεντρώσου στο αποτέλεσμα που προσπαθείς να πετύχεις και όχι σε αυτό που πρέπει να κάνεις. Επανάλαβε για 5 φορές και θα δεις το ηθικό σου να αναπτερώνεται.

 

Πάρε τον έλεγχο
Γυρνάς από τη δουλειά και τι άλλο να κάνεις; Χαζεύεις μπροστά στην τηλεόραση …Λάθος. Μπορεί να νομίζεις πως έτσι χαλαρώνεις, αλλά στην πραγματικότητα δε συμβαίνει αυτό. Καλύτερα να αφιερώσεις λίγο ποιοτικό χρόνο στον εαυτό σου. Όταν νιώθουμε ότι ελέγχουμε τον ελεύθερο χρόνο μας, νιώθουμε ότι έχουμε και τον έλεγχο της ζωής μας. Έτσι, ζούμε με λιγότερο άγχος. Από το να έχεις ένα χόμπυ, μέχρι απλά πράγματα, όπως π.χ. το να κάνεις ένα ζεστό μπάνιο, θα σε κάνει να νιώσεις πως έχεις τον έλεγχο. Μάλιστα, μπορείς να συνδυάσεις το μπάνιο σου με μια απλή άσκηση διαλογισμού. Την ώρα που κυλά πάνω στο σώμα σου το νερό, φαντάσου πως ξεπλένει το άγχος και την κούραση της ημέρας. Σίγουρα θα νιώσεις «αναζωογονημένη».
Ζήσε τη στιγμή
Όσο κι αν φαίνεται περίεργο, ο άνθρωπος μπορεί να χειριστεί οτιδήποτε για ένα δευτερόλεπτο. Αυτό που δημιουργεί το στρες είναι η «συσσωρευμένη» πίεση. Δηλαδή, δε συγκεντρωνόμαστε απόλυτα σε αυτό που κάνουμε τώρα, αλλά σκεφτόμαστε παράλληλα το πριν και το μετά. Έτσι, μας δημιουργείται άγχος. Την επόμενη φορά που θα έχεις μια δύσκολη μέρα, απλώς αντιμετώπισε ένα-ένα τα πράγματα. Ζώντας τη στιγμή, ζεις καλύτερα…

 

Πάρε θέση!
Η σωστή στάση του σώματος θα σε βοηθήσει να αποκτήσεις και τη σωστή «στάση» ζωής. Όταν είμαστε αγχωμένοι, μαζευόμαστε, οι μύες μας τεντώνονται κ.α. Όταν είσαι στο γραφείο και η μέρα προβλέπεται δύσκολη, απλώς σκέψου πώς θα καθόσουν στην καρέκλα αν ήσουν ήρεμη και χαρούμενη. Αν προσπαθήσεις να αλλάξεις τη στάση σου με αυτή ενός χαρούμενου και χαλαρού ανθρώπου, θα αλλάξει όλη σου η διάθεση!